EllenPeru.reismee.nl

Een warm welkom in Cusco!

Hola lieve familie, vrienden en kennissen,

Hier een korte update vanuit Peru, het land wat voor de aankomende vier maanden mijn thuis zal zijn.

Zoals ik eerder al op Facebook heb laten weten is mijn vliegreis gisteren prima verlopen. Een plekje aan het raam, twee leuke 'Ierse' buurvrouwen, drie films en twee smakelijke maaltijden later ben ik aangekomen in Peru. Ik heb dus niets te klagen gehad, de vlucht vloog letterlijk en figuurlijk om. Al moet ik wel zeggendat afscheid me toch tamelijk zwaar is gevallen waardoor ik met eendubbel gevoel in het vliegtuig zat.Maar dat hoort er nu eenmaal bij, dat heeft even de tijd nodig. Vanuit het vliegtuigkon ik door het raampje het ruige landschap bewonderen. Wat een bergen zeg, de Vaalsberg in Limburg is er niets bij. Behalve het ruige landschap en lichtjes heb ik verder niets kunnen zien omdat het al donker was. Het wordt hier vroeg donker, rond etenstijd (6 uur) begint het te schemeren en even later is het pikkedonker.
In Lima ben ik opgehaald door een meneer die me vervolgens naar het Bed and Breakfast heeft gebracht. Moet je je voorstellen zoals in een film dat ze je met een bordje staan op te wachten, grappig om te zien. Het Bed and Breakfast was prima vertoeven: nette kamer, vriendelijke mevrouw, een lekker bedje, een WARME douche, prima ontbijtje en WIFI. Sorry voor het laatste, maar op dat moment behoorde dat echt even tot een van mijn eerste levensbehoeften. Een whatssapp naar mam en pap werd dan ook al gauw verstuurd, het deed me goed om even met ze te kletsen.Vanochtend heb ik mijn reis voortgezet naar Cusco.Eerst weer de hele cyclus van het inchecken (niet bepaald mijn favoriet) aangezien ik het nogal een gedoe vind. Vooral vandaag was niet echt een succes, mijn bagage was namelijk te zwaar dus ik moest bagage overhevelen naar een andere tas. Daar ging ik dan, midden in de hal m'n knalpaarse openmaken en de zwaarste dingen eruitplukken. Ik denk dat ik niet in detailles hoef te treden, jullie kunnen je het je vast enigszins voorstellen he (haha). Tot aan twee keer toe heeft tie op de weegschaal gestaan en gelukkig was het op een gegeven moment goed. Het zweet brak me letterlijk en figuurlijk even uit. Ik was dan ook blij toen ik het eindelijk het vliegtuig kon instappen en mijn reis naar mijn eindbetemming van start ging. Een uurtje en een drankje later ben ik aangekomen in Cusco. Tot mijn verrassing stond niet een van de mensen van departnerorganisatie in de aankomsthal maar de vader van mijn gastgezin. Ceasar genaamd, wat een leuke man! Hij is 70 jaar oud, maar rijd nog auto en is naar wat ik heb gezien nog lekker fit. Ik zeg dit zo omdat het toch altijd nog maar even afwachten is in welke conditie zich een zeventigjarig persoon bevindt. Eenmaal aangekomen bij het huis, ontmoette ik hier de moeder des huizes. Inez genaamd, wat een schat van een vrouw. Ik werd heel hartelijk ontvangen. Ik had mijn koffer nog geen 5sec uit handen gezet of ze waren me aan de hand van foto's al ronduit aan het vertellen over hun kinderen en kleinkinderen. Nu weten velen van jullie dat ik erg nieuwsgierig van aard ben...dus ik had er geen enkel probleem mee. Ik voelde me heel erg welkom en op mijn gemak, net wat ik nodig had. Na de foto's werd ik al gauw aan de hand genomen voor een rondleiding in het huis. Inez heeft me vanallerlei dingen verteld, de belangrijkse dingen heb ik geloof ik redelijk begrepen. Derest komt later wel :). Wat ik wel heel bijzonder vond was dat ze me op m'n slaapkamer op m'n hart drukte dat ze heel blij met m'n komst waren en ik voor hun als een eigen kind was. Een dikke knuffel ontbrak hier dan ook niet aan. Na de 'rondleiding' heb ik een heerlijk kopje Coca thee (dat is thee van Coca bladeren) gedronken met Cecear. Afwisselend van Engels naar Spaans hebben we gezellig met elkaar gekletst. Hij doet zich veel moeite om mij te begrijpen en leert me tussen de thee en het cakeje door Spaanse woorden. Kortom: ik voel me hier heel erg welkom en heb er vertrouwen in dat ik hier vier gezellige weken tegenmoet zal gaan. Maar het is en blijft natuurlijk nog even wennen.

Lieve mensjes, dit was mijn eerste update..dadelijk kruip ik lekker onder de wol. Morgen wacht om7 uur het ontbijt op me waarnaar ik om kwart voor 8 de deur uit ga om naar school te gaan. Aah..ik ben benieuwd!!

Veel liefs en tot blogs,
Ellen

Reacties

Reacties

Nine

Aaaah lieve Ellen wat een topverhaal! Zo leuk om te lezen en wat een avontuur al. Dikke kus en geniet er van xxx

Vera

Ha Ellen,
Dat gaat sowieso helemaal goed komen met jou daar!Leuk om te lezen waar je terecht gekomen bent. Fijn dat de reis goed verlopen is. Veel plezier nog.
Groetjes Vera

Corrie

Hee Ellen, wat fijn om te horen dat alkes zo goed is gegaan... Geniet ervan....

Nancy Sijstermans

Hoi Ellen, wat een leuk verhaal om te lezen! Heel veel plezier daar, en ik blijf je blog zeker volgen! Groetjes, Nancy

Daniella

Lief nichtje,

Wat super mooi geschreven en o wat ben ik blij dat je vrolijk klinkt.
Hoe kon het ook anders dat je te zware koffers had;)
Heel veel plezier en ik wacht met spanning je volgende verhaal af:)

Dikke knuffel en kus

Lynn

Wat fijn om dit te leaze! Blie dat alles dich tot noe toe good bevallen is! N good begin is t hauve werk, ofzoget toch?
Leef Elleke, geniet drvan en tot dien volgend verhoalke!
xxx

Els Dekkers

Lieve Ellen, van jouw verhaal word ik emotioneel, geweldig wat een ontvangst, goed te horen,veel succes en jij gaat daar zeker wennen! Liefs van ons.

Bep

Lieve Ellen
Wat fijn om te horen dat je n geweldig thuis voorlopig hebt !En de rest komt dan ook goed !!!
Veel liefs en tot horens !
Dikke knuffel Bep

Marion

Lieve Ellen
Leuk te lezen dat je goed bent aangekomen....ga zeker je verhalen hier volgen....succes op je eerste schooldag lieverd!!
we zijn trots op je!!

Dikke knuffel

Maartje

Hoi Ellen.

Wat leuk om je eerste verhaal te lezen! Fijn dat je zo goed bent opgevangen door je gastgezin! Heel veel plezier en succes nog!

Groetjes,
Maartje

papa

Hoi tijger van me, je gelooft niet hoe blij mama en ik ben dat het gastgezin je zo goed bevald.
Als de school nou ook nog gezellig is wat wil je dan nog meer.
Ik neem aan dat de koffer stres dan snel is vergeten.
Je weet wel alles komt goed,
HEEL VEEL GROETJES en KNUFFEL van PAPA en de REST XXX

marjo stassen

Fijn ellen dat je reis goed verlopen (uitgezonderd dat te zware koffer)) en fijn dat je in een leuk gastgezin terecht bent gekomen. Een geruststelling ook voor papa en mama. En nu genieten van deze bijzondere reis. Tot horens.
kus tante marjo en nonke thei

Anique

Lieve Ellen, wat fijn te horen dat je zo warm ontvangen bent.
Heel veel succes vandaag en hopelijk horen we snel hoe je eerste schooldag was.

Dikke kus Anique

jose ritzen

Zo eerst even neusje snuiten, wat een mooi verhaal heb je geschreven. Vandaag je eerste schooldag dat zal wel leuk zijn met die kindjes allemaal. Geniet er lekker van en tot schrijfs. Dikke knuffel.

Amel

Hola Ellen!
Je grote avontuur is dan eindelijk begonnen, wat fijn dat alles zo goed is gegaan!
Geniet ervan, wij lezen met je mee!
Un beso,
Amel

Schoonzussie Sophie

Waauw Ellen!! Ben super blij voor je! Heel leuk en fijn om te lezen dat je het hebt getroffen met je gastgezin. Heel veel succes op je eerste schooldag! Dikke knuffel en veel liefs Sophie

Lily Borggreve

Ellen, wat leuk om te lezen dat je zo'n warm welkom hebt gekregen. Je kent het spreekwoord: "Een goed begin is het halve werk" toch? Zal vanmiddag hier in Hulsberg aan je denken omdat je dan voor het eerst richting school gaat. Heel veel succes met alles, maar vooral.......... geniet van alle nieuwe ervaringen die je nu op kunt doen.

Travel Active Team

Hoi Ellen,

Wat ontzettend leuk je verhaal, wij zijn blij te horen dat je zo warm opgevangen bent!!
Geniet ervan en succes de eerste dagen op school :-)

Groetjes van het vrijwilligerswerk Team Travel Active

Danielle Klinkers

Whaaaw Ellen heerlijk dat je een hartelijk welkom had. Doet meteen goed.Blijft toch even allemaal vreemd.
Toppie dat je dit avontuur aan gaat. Geweldig.
Ben benieuwd naar al je verhalen.
xx mooie tijd.

anke

He Ellen, moest wel lachen met je kofferverhaal, heb ik ook eens gehad, genant, al je persoonlijke spulletjes overhoop halen, onderbroeken everywhere.
Wat fijn dat je zo hartelijk bent ontvangen, reken maar dat je er een reserve papa en mama bij hebt. Heel veel plezier de komende tijd, we horen vast snel weer van elkaar. PS ik ben wel heel benieuwd naar je eerste foto's!
x Harm en Anke

Broer

Lieve zus,

Het doet me ontzettend goed te horen dat je zo warm ontvangen bent door het gastgezin! Nu nog een reserve broer zien op te snorren. Haha;) Veel succes op je eerste dag school!

Xxxxx

Christianne & Mark

Leeve Ell,
wat fijn um te lezen datse good bis aongekaome!! Ut zal allemaol ff wene zien dao, mer alles kump good????! Es iech dit zoe lees, bofste mit dien gastgezin! De weurs dao good opgevaange en verzurg????! Veer zien in eder geval alweer erg benuijd nao al dien avonturen in dn volgende blogs! Geneet en have fun! Veul plezeer en succes op sjaol????!
Dikke poen, Christianne & Mark

Jolien

Lieve Ellen!
Wat een ervaringen al, zo op je eerste dag! En wat ontzettend fijn dat je zo hartelijk bent ontvangen! Geniet ervan en ik kijk al uit naar je volgende ervaringen die je met ons zult delen! Heel veel liefs en een dikke knuffel!

Letty

Haaaa leeeve,
Wat bun ich bliej om te leaze det ze zo hertelijk ontvangen bis, echt super fijn hub ze oug verdeent! haha dien koffer doa woor ze al bang veur mer owjeej g zeen dich al helemoal stoan doa op t vleegveld :x Gelukkig is t allemoal good gekomme en hub ze al dien spulkes mooge mitnumme. Noe hoape op n super eerste daag op sjool mer g dink det det gans good geit komme! tot snel spreeks mupke xxxx

Anne

Wat unne topper bis se toch auch! Superleuk geschreeve, verheug mich al op dnne volgende blog!
Dieke poen!

Renee Oosterbosch

Lieve Ellen, gelukkig goed aangekomen! Je eerste indrukken in een keileuk verhaal geschreven, super!!!! Tot de volgende blog xxxxxxx

Natasja

Leeve ellen! Ich waar al aant wachte op diene blog, superleuk om te leaze ich zeen t zo veur mich. Bun ech bliej om te leaze det t zo good is gegange en desse ein warm gastgezin hubs:) ech fijn! Heel veul succes ell op sjool en natuurlijk auch heel veul plezeer. Xx en eine dikke knuffel natasja

Roos

Ha gelukkig alles volgens plan. Nu acclimatiseren en genieten. Groet Roos
Ps. hoe hoog zit je?

Hans (GGD Heerlen)

Hoi Ellen,

wat een prachtig verhaal. Fijn dat je gezond en wel bent aangekomen in Cusco.
Geniet van je tijd in Peru en houden contact via de blog.

xxx

oma Brouns

Heel veel plezier en een leerzame tijd in Peru!
Groetjes Oma Brouns

Ine,Jeu, Ruud, Anita,Jard, Karlijn &Jesse

Hallo ellen,
Mooi geschreven veel plezier daar!
Groetjes Ine,Jeu
Ruud, Anita
Jard Karlijn& Jesse

Marloes Claes

Lieve Ellen,

Mooi om te lezen, horen dat het goed met je gaat! Ik hoop dat je veel leuke momenten, avonturen gaat bleven maar dat gaat vast goed komen. Geniet van je reis want dit vergeet je nooit meer, een hele ervaring!

Dikke kus en knuffel Marloes

An Claes

Lieve Ellen,

Wat ontzettend fijn dat de reis zo goed is verlopen en dat je zo hartelijk bent ontvangen!
Geniet ervan, wij houden contact!

Dikke kus
An en Piet

Gertie Bertrand

Super om te lezen dat de reis goed is verlopen en dat het gastgezin goed bevalt. Heel veel succes op `school`. Geniet van alles, dan kunnen wij genieten van jou verhalen.

Luda van de Werd

Veel herken ik in je verslag. Dat gedoe van bagage opnieuw verdelen over tassen en cockpitkoffertje, is iets waar ik ook steeds mee bezig ben als ik mijn vriend in BrazilIë opzoek. In het zuiden van Brazilië verblijf ik dan, zijn huis ligt aan de kust en ik geniet om met behulp van wandelstok en zijn hand tot aan mijn oksels in de zee te dansen als een ballerina.
Ik kan me voorstellen dat je je heel gelukkig gaat voelen in Peru, ik denk dat ze ook warmbloedig en open zijn als de zuiderlingen van Nederland! Je zal je wel snel thuis voelen. Veel plezier meiske zegt deze troela van 75,

Monique

Wauw Ellen, super om te lezen!!! Geniet!

Mama

Lieve schat. Gisteren met je via Skype samen met papa je gesproken. Wat waren we blij je in beeld te hebben terwijl je pas weg bent. Wat schrijf je toch weer een mooie verhalen! Veel succes vandaag en wees voorzichtig!! Dikke poen, wij tweetjes.

Jos Smeets

Ellen. super jouw verhalen te kunnen lezen jouw reis te mogen volgen. Cusco De navel van de (Inca wereld) Zo veel geode herinneringen bewaar ook ik aan die stad. Geniet En laat anderen van jouw talenten genieten.

Anja bruijnen

Hoi Ellen,ja ik heb me aangemeld om je verhaal te volgen de komende tijd .zeker belangrijk is de 1e indruk dat maakt zoveel.meid tot blogs.
Liefs Anja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active