EllenPeru.reismee.nl

Just a relaxing weekend in Cuzco.

Wetende dat ik die avond op stap zou gaan met de meiden, zat ik vrijdag vragend naar mijn paarse koffer te turen. 'Wat heb ik ook alweer allemaal meegenomen en wat valt daarbij in de smaak voor een avondje stappen?' Na herhaaldelijk bij mijn huisgenootje op de slaapkamer in de spiegel te hebben getuurd, is het een tuniek geworden. Geen zin hebbende in alweer mijn gympies, trok ik met enige twijfel mijn 'flipflop slippers' aan. Na een goedkeurende blik en enthousiaste reactie van mijn 'gastmoeder', stapte ik met een goed gevoel de deur uit. Na met z'n allen (6 vrouwen en een 1 kerel) een hapje te hebben gegeten en vele vrouwenpraatjes later, zijn we richting Wildrover's gelopen. Sommigen met een versnelde pas om nog in aanmerking te kunnen komen voor de 'Happy hour' en ik 'flipfloppend' met Vanessa erachteraan wetende dat we voor een biertje zouden gaan. In Wildrover's hing net zoals vorige keer een gezellige sfeer. Dansen, kletsen of gewoon een potje poolen; whatever you like, it's possible. Na eerst de sfeer een beetje te hebben geproefd vanaf een kruk, kriebelde het al gauw aan mijn voetjes en stond ik niet veel later op de dansvloer. Ik geniet ervan om te dansen en te zien hoe spontaan alle mensen zijn. Of je elkaar net pas kent of niet, voor een praatje of dansje doet dat er niet toe. Terwijl ik gedurende de avond aandachtig een poolgame stond te aanschouwen, tikt iemand me op de schouders en zegt 'Ken ik jou niet van de Salsa?!' (in het Engels uiteraard). En ja hoor, het heeft twee weken geduurd, maar ik ben er nu al in geslaagd om te worden herkend. In Limboland kan ik vrijwel niets uitvreten, maar ik geloof in Cuzco ook niet. 'Hè, balen!!' Even terugkomende op de Salsa moet ik jullie daar echt nog even iets leuks over vertellen. Na woensdag mijn tweede Salsa les te hebben gevolgd, ben ik donderdag op voorstel van onze leraar Renato samen met Enola en Leia naar een salsa bar 'Inca team' in de stad geweest. Na eerst de boel een beetje van een afstandje te hebben bekeken, zijn we uiteindelijk alledrie in de handen van een kerel beland. Leia en Enola kozen in eerste instantie voor de vertrouwde weg en vormden samen een koppel, maar Renato was het hier duidelijk niet mee eens en trommelden twee kerels op. Goed geprobeerd dames, maar helaas niet goed genoeg. Ik had het voorrecht om met Renato te dansen....nee, niet de hele avond; tijdens de 'classes' en aan het einde heeft hij met me over de vloer gezwierd. En jawel, het is een voorrecht om met hem te dansen. Hij geeft je het echte Salsa- en dansgevoel en daarnaast mag hij er zeker wezen. Jullie kunnen je er vast wel iets bij voorstellen, het is tenslotte een salsa-danser. En ik moet zeggen, ik heb nog weinig ervaring in Salsa dansen maar als je een goede leider hebt kom je al heel ver. Dus dames, ik raad jullie aan het te proberen want het gaat (bijna) vanzelf. Een bepaald gevoel van ritme is natuurlijk wel een vereiste. Gedurende de avond werd er niet alleen in koppels gedanst maar waren er ook als het ware groepsdansen. Ook al stuntelden we een beetje met de pasjes, weerhield ons dat er niet van om enthousiast mee te doen. Geweldig was het. Gezien op een gegeven moment ons verstand even kwam bovendrijven met de boodschap dat de dag erna een toets op de planning zou staan, zijn we na herhaaldelijk te zeggen 'Als dit liedje is afgelopen gaan we..' (herkenbaar hè) richting huis vertrokken. Een ding wisten we bij het naar buiten gaan zeker: dit was de eerste en zeker niet de laatste keer!! Bij het thuiskomen trof ik in de keuken mijn gastmoeder gekleed in haar nachtjapon aan. Zo enthousiast als ze altijd is, wilde ze natuurlijk graag horen hoe mijn avond was. Na een lekkere zelfgemaakte bonbon, even gezellig te hebben na gekletst en een laatste blik in mijn Spaans boek, heb ik mijn bed opgezocht. Terugkomende op de avond bij Wildrover's, vond ik het net zoals vorige keer speciaal om te zien op welke manier mensen van verschillende landen en culturen met elkaar omgaan. Zo sprak op een gegeven moment me een kerel uit Australië aan en hebben we even gezellig gekletst over ons verblijf in Peru. Je kent elkaar niet maar het gegeven dat je beiden op reis bent, maakt dat je iets deelt en dus ook vlot met elkaar in gesprek raakt. Zoals jullie weten heb ik een vlotte babbel dus dat gaat wel goed. Maar aangezien het uitgaansleven van hier vergelijkbaar is met dat van mijn thuishaven, voel ik me soms een tikkeltje ongemakkelijk. Ofwel...mannen en vrouwen zijn als bijtjes en honing (en andersom). En gezien de 'mannenzone' bij mij nogal op losse schroeven staat, vind ik dit zo nu en dan confronterend. Ik ga niet verder in detailles treden, maar niet altijd gaat alles prima en dat is evengoed part of the story (blog). Met de woorden van Roel (VanVelzen) in mijn hoofd, namelijk 'Als je jezelf niet leuk vind, dan straal je ook niets uit naar je omgeving', weet ik dat het voor mij deels een kwestie is van 'het' een kans (durven en leren te) geven. MAAR aangezien ik niet in Grenzeloos verliefd wil terechtkomen en dit niet de reden is waarom ik in Peru ben, houd ik me hier zo min mogelijk tot niet mee bezig. Na met Heather (mijn huisgenootje uit New Mexico) de taxi naar huis te hebben genomen en (een beetje) aangeschoten te hebben gemaneuvreerd met het deurslot (onder toeziend oog van de taxichauffeur), ben ik met een goed gevoel in bed beland. 'Buenas noches!' Gisteren en vandaag heb ik verder een beetje rustig aan gedaan. We hebben gezellig rondgelopen en nieuwe plekjes in Cuzco ontdekt. Ieder straatje hier leidt je hier wel naar een pleintje, hoekje, bijzonder uitzicht of verschillende winkeltjes. Een van de nieuwe plekjes is een lunchroom met super lekkere sandwiches en gebakjes. Een plek waar ik duidelijk niet al te vaak moet komen.. Gisteravond deed zich iets bijzonders in mijn woonplek voor, ik lag in bed te lezen en op een gegeven moment rammelt mijn bed en de spullen om me heen. Een aardbeving...de eerste keer in mijn leven dat ik dit meemaak en dan ook nog op een vreemde plek. Met enige twijfel of ik me niets verbeeld had, werd vanochtend mijn ervaring bevestigd door mijn huisgenoot. Mijn gastmoeder daarentegen was erg verbaasd en gaf aan niets te hebben gemerkt omdat ze al lag te slapen. Toch heeft het echt even flink gerammeld hier in Cuzco. Ondertussen zit het weekend erop en begin ik morgen al aan mijn derde week Spaans cursus. Morgen komen Enola en Leia terug van hun trip in de jungle, ik verheug me erop om nieuwe plannen met hun te maken voor de aankomende weken. Want een weekendje 'rust' is prima, maar het kriebelt me nu alweer om erop uit te gaan! Eerst morgen eens even naar de wasserette, hopende dat mijn kleren weer in de dezelfde kleur en maat uit de wasmachine komen. Genietende van het grote avontuur wat ik hier beleef, maar ook met smart wachtende op de geboorte van mijn petekindje en met spanning de huizenjacht van Joost en Sophie aan het volgen te zijn, voelt het alsof ik in hier in Peru (duizenden kilometers verderop) toch dichtbij jullie ben. Un beso en hasta luego, Ellen.

Reacties

Reacties

daniella

Lief nichtje,

Wat heb je dit toch weer prachtig geschreven.
Het verbaasd me niks dat als je terug komt er een uitgever op je stoep staat en vraagt om een biografie te schrijven.

Ik ben blij dat je je aan onze afspraak houdt en daar niet probeert je hartje te verliezen.
En weet een ding, zo een mooi warm mens als jij gaat zeker iemand tegenkomen die je verdiend, geef het de tijd lieve schat.

Heel veel succes vandaag op school.
Een hele dikke knuffel en kus!

Els dekkers

Hoi Ellen,
Wat een avontuur weer, met veel plezier weer gelezen, Het zal zeker niet altijd makkelijk voor je zijn, zeker wat je gevoelens betreft, maar jij bent zo'n kanjer en weet er mee om te gaan, sterkte meid en blijf jezelf leuk vinden zoals die Roel dat zei,(want jij straalt iedere keer als ik je tegen kom in het dorp) en hou van jezelf dan komt alles goed, lieve groetjes afwachten naar je volgend verhaal. Veel plezier!

Anja bruijnen

Hoi Ellen zoals je nichtje al zegt...straks jou verhalen bundelen.
Geweldig Hoe je schrijft.
En prima gezegd..je hart verliezen dat komt wel nu eerst genieten en wij genieten van jou.
Tot je volgende"story".
Lieve groet Anja

jose ritzen

Hoi Ellen.
Weer leuk verhaal om te lezen.
Kan ik me al laten inschrijven voor n salsa les bij je of ben ik nog ietsjes te vroeg. Oefen maar goed.
groetjes.

Schoonzussie Sophie

Goedemorgen lieve Schoonzus van me!
Weer een prachtig verhaal van je! Leuk om zo wakker te worden:)
Die salsa vind ik zeer interessant! Als je terug bent dus snel maar eens de woonkamer bij jullie onveilig maken! Veel succes met je derde week alweer op school! Het gaat Snel! Dus geniet er van!! Joost en ik houden je op de hoogte wat betreft onze huizenjacht! Heel veel groetjes en een warme knuffel! Soof

An Claes

Hoi Ellen,

Wat een belevenissen, leuk om te lezen!

Voor mijn verjaardag hadden de kinderen een verrassingsweekend geregeld in Limburg!
En tot mijn verbazing gingen we op bezoek ( met de scooters )bij je ouders, die in het complot zaten!
Je papa had de vlag voor mij uitgehangen en een mooie tekst op de voordeur geplakt!
En je mama ontving heel de familie met koffie en lekkere Limburgse vlaai!
Wat zijn het toch lieve gastvrije mensen!
We hebben je erg gemist, anders als we komen sta je al op de uitkijk.
Maar na je avontuur in Peru hopen we je snel weer te zien!
Geniet nog maar lekker en veel succes nog met je Spaanse les.

Een hele dikke kus
An

Anita

Hi Ellen je doet het toch maar en zo positief !Chapeau .We moeten het nemen zoals het komt en wat kunnen wij dan super genieten van jou!kus????

sanne

Hee Ellen, je verhalen zijn superom te lezen. Je schrijft echt geweldig.
Hier bij mij in Afrika is het ook totaal anders en enorm wennen. Het gaat zoals je zegt steeds beter. Pff de dagen zijn hier gewoon soms te kort. Wil iedereen zoveel vertellen haha.
Hoe bevalt je project? Top dat je spaanse lessen goed gaan.
Ja die dipmomentjes heb ik ook, maar gelukkig duren ze kort.
Geniet er nog vab, je ones in a life time experience!! Dikke kus vanuit kenia, Sanne

Mama

Kanjer van ons. Wat een verrassing dat je alweer geschreven hebt. Gezellig om te lezen. En ik kan me voorstellen dat je je erg verheugt op de geboorte van je petekindje, wij ook! En weer opnieuw: zorg goed voor jezelf en geniet van je avontuur! Dikke poen, mama.

Bep

Ha Ellen
Meid wat schrijf je toch geweldig,het is heerlijk om het te moge lezen,en iedere keer zie ik het zo voor me !!!!
Je doet het goed,en geniet er maar van.
En luister maar naar mama ,want wat die zeggen KLOPT !!!
Liefs en dikke knuffel Bep

Fief

Hoi Ellen bedankt weer voor je mooie verhaal, ik wil ook naar jouw gastmoeder voor een maandje, neemt ze ook 66 jarige vrouwen of alleen leuke jonge meiden zoals jij! Wat zo leuk is dat er zoveel verschillende nationaliteiten in Peru reizen, en ieder zich toch op een speciale wijze met elkaar verbonden voelt, allemaal ver van huis! Mooi is dat. Eerste dag van je derde week school zit er alweer op, de helft hubste al gehad, tijd gaat vlug. Liefs en groetjes oet Eijsden, Fief

Broer

Lieve zus!

Momenteel zit ik enkele weken in Tsjechië. Ik heb even heerlijk van je blog kunnen genieten terwijl ik lang uitgestrekt op mijn veldbed bij de kachel lig, alleen wordt hier geen salsa gedanst! Moeten we dat samen maar doen in de nieuwe woonkamer van sophie en mij;)

Dikke kus!

Laura Crutzen

Lieve Ellen,
Heerlijk om je blogs te lezen! Salsa dansen, stuntelen met het slot en bergjes beklimmen, onmogelijk om dit zonder beelden te lezen! Haha
Super om te lezen dat jij ook in Peru alles in positieve zin weet te zetten!! Ellen, je bent een kanjer!! Geniet van alles en iedereen om je heen!
Blijf vooral veel schrijven, het is geweldig om je zo te kunnen vokgen!
Dikke kus! Xxx

Christianne

He lieve Ell!!

Wat un super leuke verhaole sjreifs diech toch! Heerlijk um te lezen en zoe wie al hiel veul aandere gesjreve hubbe, diech numps us hielemaol mit in dien avontuur!
Fijn um te lezen datse dg zoe good amuseers! Blijf dat veural doen he mup????!
Wat is skype toch un super oetvinding; zo ver weg, maar toch zo dicht bij????! V'r make snel un volgende aofspraak um te skype????!
Geneet d'r vaan en succes mit sjaol!! Dikke poen!xxx

oma en opa Rockie

Hoi lieve schat,
We genieten van je mooie verhalen die we van pappa krijgen uitgeprint. Waren van het weekend bij Joop en Marion geweest, hebben een mooie boottocht gemaakt,was super weertje.We moesten je de groetjes overbrengen van hun. Oma is gelukkig een beetje gerust nu dat we horen dat het je goed gaat daar en ook begint te wennen.Bij ons gaat het verdees ook goed.Opa gelooft in je en weet je stapt niet in 3 sloten tegelijk!!
We wachten in spanning af op je volgende aventuurlijk verhaal.
Dikke knuffel en kusjes van opa en oma ????????????

Marloes Claes

Lieve Ellen,

Leuk om te lezen dat je met je flipfloppers goed kunt dansen daar! Je foto's zijn super mooi, gaaf om te zien wat je daar allemaal doet. Ik heb je afgelopen zaterdag gemist daar in het mooie Hulsberg! Succes en een hele dikke knuffel van mij.

Roos

Dag Ellen,
Die ooievaar wil maar niet komen. Ik ga de ramen nog maar eens wassen. Misschien vliegt hij er dan wel tegen aan.
Verder zou ik zo wel naar Cuzco willen komen. Lijkt me geweldig in die stad.
Liefs
Roos

Jeu en Ine

Hallo Ellen, de ooievaar is gisteren dan toch geland in Thull. Proficiat Ellen ,nu ben je peettante van de kleine Minke. Ik vind het voor jou heel erg leuk dat het een meisje is. Daar kun je leuk mee tutten en mooie dingetjes voor uitzoeken.Geniet van de tijd daar.Heel veel groetjes, het ga je goed.
Liefs ome Jeu en tante Ine.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active